Бути школярем означає для дитини не тільки отримання
нового статусу в цих
стосунках, статусу належності до світу дорослих, а також визнання оточенням її дорослості. У першокласника з'являються як нові права, так і нові обов'язки.
Процес адаптації тісно пов'язаний з
тим, наскільки дитина здатна відповідати новим вимогам.
Період пристосування першокласника до шкільного навчання може
супроводжуватися зростанням внутрішньої напруженості, підвищенням рівня тривожності й
зниженням самооцінки.
Психологічне напруження є результатом реакціїна зміну
оточення. Не всі діти
знають, чим відрізняється вчитель від вихователя, уроки від занять. Іноді буває й так, що
батьки залякують своїх дітей прогнозами щодо майбутнього навчання в школі, намагаючись
розбудити свідомість
своїх малюків. Звичайно, дорослі не бажають дітям поганого, але на дітей такі
прогнози можуть впливати досить негативно.
Занепокоєння
викликають також діти, які до вступу в школу не
відвідували дошкільні навчальні заклади. Часто такі діти не вміютьналагоджувати стосунки з ровесниками та
дорослими, які не входять до кола їхнього звичного спілкування.
Сприятливі умови
допомагають через деякий
|